tisdag 15 juni 2010

dessa tre saker märkte jag under min hundpromenad

1. Att min lillebror har börjat växa i rasande fart. Eftersom han försvann till Jepo för några dagar passade jag på att låna hans snygga gröna jacka. "Bra att Jakob och jag är lika stora nu så jag kan låna kläder av honom" tänkte jag. Men där hade jag fel, jackan var för stor. Han är tre år yngre!! TRE ÅR! Hallå?! Var ligger felet?

2. En turkos(!!) van parkerad på en gård nära oss. Jepp, ni kan gissa vilket hus jag kommer gå förbi varje hundpromenad i fortsättningen.

3. Ett måsbo. Hugo traskade på långt framför mig och plötsligt jag ser en äcklig, ful, skrikande mås (jag har måsskräck) dyka ner mot min lilla hund. Hugo bara stod där och tittade på måsen medan jag skrek och hoppade. Hömm, vem var det som egentligen blev attackerad?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar