tisdag 16 november 2010

hajjas ute- och innelista

Äntligen är er långa och förfärliga väntan över. Hajjas ute- och inntelista är tillbaka!!


3. Folk som spammar mig medan jag bloggar.
Jag menar, att blogga är ju det viktigaste som finns (host), och tyvärr finns det människor som vill förstöra min vackra lista genom att spamma mig på facebook. Så om jag skriver osammanhängande beror det på en (eller är dom två? Man vet aldrig.) viss person.

2. Korta naglar.
Nu ska ni inte dra förhastade slutsatser. Detta beror inte på att det är fult. Nej, med korta naglar kan man nämligen inte öppna en mandarin själv. Just nu råkar jag vara väldans snål på mandariner OCH ensam hemma. Usch. Blä.

1. När man inbillar sig facebook-ploppet.
Är det bara jag som inbillar mig att jag hör ploppet från facebookchatten hela tiden? Och det värsta är att det inte bara händer när jag sitter vid datorn. Det är som om ploppet förföljer mig. Förresten är hela Facebook helt ute, det är bara ett störande objekt mitt i studierna.


3. Finskaprov.
Nej, ni har inte läst fel. Mitt finskaprov gick jättebra. Faktiskt. Tror jag.

2. Howrse.com.
Jag vet att jag skriver om det 24/7 men Howrse.com is the new Facebook. Bara så ni vet, och bara så ni vet så var det jag som startade trenden.

1. Att bo med duktiga kockar/bagare.
Man kan ju inte bara annat än att gilla läget när man antingen bor med två bakande och matlagande personer eller mamma-kocken. Dessutom bor jag inte långt ifrån min syster. Jag har utnämnt mig själv till provsmakare, och det är ack så inne att vara det. Det är helt enkelt fruktansvärt inne att äta. (en av alla mina kockar har dessutom en matblogg. Här!)

1 kommentar:

  1. Jag har en mandarin/apelsinskalare i plast. Hur trodde du annars att vi män skalar citrusfrukter?

    SvaraRadera