torsdag 20 oktober 2011

godmorgon kära barn

Här är jag.

Här är mina återfunna gardiner.
Vi mår båda bra idag. Gardinerna har äntligen fått ta en dusch efter tre år i mitt fönster.

Dock är jag lite chockad. Min tonåristiska och mopokörande lillebror (som för övrigt har växt om mig) steg just upp lagom i tid för lunch.
Det var då jag insåg att han har slutat stiga upp klockan 7 på morgonen för att se på barnprogram. Han har slutat att väcka mig klockan 7 på morgonen för att mitt favoritbarnprogram har börjat. Och jag har slutat snäsa åt honom att jag sover och sen sova vidare till klockan 12.
Dessutom satt jag och diskuterade ekonomi och studier med mamma i morse.
Jag har helt enkelt blivit gammal.

2 kommentarer:

  1. Hajja, du skulle kunna skriva en bok och den skulle bli bra och många skulle köpa den och skratta och leva långa lyckliga liv på grund av dig.

    Hur låter det? :)

    SvaraRadera
  2. en bok om min tonårsbror? :D

    SvaraRadera