onsdag 24 februari 2010

linas ansökan, skriven av mig

När jag slog upp Vasabladet i morse och såg rubriken: ’ung hårdrocksbasist sökes’ visste jag genast att det är mig ni söker efter. Jag har inte bara lyssnat på Sturm und Drang ända sen ni började spela utan har varit på många av era och era favoritbands spelningar. Eftersom jag har spelat bas sedan hösten 2009 känner jag mig redo för nya utmaningar, alltså vill jag uppfylla min stora dröm och spela tillsammans med er.
Jag heter Lina Byskata men kallas för Linkku, är 17 år och kommer från Tärjärv. Just nu studerar jag till fritids- och ungdomsinstruktör på första året i Vasa och har därför möjlighet att öva med er. Här på Fria Kristliga Folkhögskolan är det mycket fokus på musiken eftersom det är ett bra hjälpmedel om man ska jobba med barn och unga. Min klass spelar alla tillsammans i ett bänd och vi övar en gång i veckan. I morgon har vi vår första spelning på morgonsamlingen i skolan och jag vet att det kommer bli succé. I april åker vi dessutom på en musikturné där vi spelar med vårt band i ett antal högstadier.
På kvällarna är jag mycket med kompisar, spelar bas för att bli ännu bättre och arbetar en gång i veckan på Erica-grillen på Handelsesplanaden. För det mesta spelar jag och lyssnar på all sorts musik, men speciellt Sonata Arctica, Nightwish, Iron Maiden, Amy McDonald och såklart Sturm und Drang.
Eftersom jag brinner för musiken, älskar att stå på scen och dessutom älskar ert band tror jag att det är mig ni söker. Jag kanske inte är världens bästa basist ännu, men jag övar varje dag för att bli bättre, och bli så bra att min livs största dröm gå i uppfyllelse: att få spela med er.Jag bifogar ett foto på mig och om ni går in på denhär länken får ni se ett videoklipp när jag spela bas: http://www.youtube.com/watch?v=h_8DPVLTO_0
Jag hoppas vi ses, och att jag får börja spela med er.
Med vänliga hälsningar
Lina Byskata

1 kommentar:

  1. alltså neeeeeeeeheeeeheeee! stsicka du hädie åt döm?? kantsi liitigrand just övädrivit.... män lycka till! h lexa

    SvaraRadera