måndag 30 november 2009

Julväder version global uppvärmning

Jag och min trogna hund, vem e liti hotspot va? VA? ;)








Jag fick just världens chock när jag drog upp persiennerna och trodde att jag blivit blind när allt var så mörkt! Jag menar, åt vi inte just lunch?
Vilket vackert julväder vi har här i Österbotten! Påriktigt, snart blir jag rädd att jag aldrig ska få återse min kära vän snön.Fast det roligaste med dethär vädret är att jag lurade ut Nybä och Irené i regnet i dag för att hämta min laptop hemmifrån, när jag sedan halvvägs hem märkte att jag lämnat nycklarna i skolan! Irené gav upp i detta skede men Nybä traskade troget hem tillsammans med mig, som en trogen liten hund. :) (aaaw)

På tal om att få en chock, min sambo Julia fyller år i dag (grattis till henne) och eftersom min sambo 2.0 Lina befinner sig i Kokkola sjöng jag upp Julia med min vackra morgonröst (som knappast är vackrare på kvällen). Snacka om att Julia fick en chock när jag brakade in i hennes rum! Eller, i alla fall såg det ut som hon fick en chock, jag har aldrig sett någon vakna så snabbt av en födelsedagssång.

Nu ska jag kila över till syrrans och koka mat åt henne medan hon, i motsats till mej, pluggar. Sen blir det forsättning på Scary Movie-maraton hemma hos Närpes-gööörlzen.

Hallådär kött och blåbär!

P.S. Mattebloggarna har varit väldans aktiva i dag, det är värt en liten titt på mattebloggen! D.S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar