tisdag 10 november 2009

Poetiska tankar, as usual..

Av någon konstig anledning hamnade jag framför datorn istället för att laga matteläxan. Jag som var inställd på att göra hela matteläxan, plus dendär uppgiften som var frivillig, för att göra Matte-Tomas glad. Men jag antar att det blir uppskjutet en liten stund. Jag är antagligen rädd för att skratta för mycket (det är ju så otroligt kul att räkna matte) och störa grannarna, som för tillfället slipar golvet. Eller så gör de något annat mystiskt som kan tolkas som golvslipning...
I kväll har jag gjort absolut ingenting, det så skönt att inte ha något man måste göra efter flera veckor av konstant provläsning. Jag har tittat på en film och bara suttit och filosoferat. Mest över mitt internet, det har bestämt sig för att inte samarbeta med mig, och Jakobstad. Ska jag vara ärlig så saknar jag Jakobstad just nu, lite i alla fall. Och så saknar jag HD.
Men nu ska jag inte klaga, jag har en skön vecka framför mig med likadana kvällar, och en helg med alldeles lagom mycket program; en fredagkväll med Anna och Nea plus en förhoppningsvis bra keikka på Pörkenäs!
Men nu ska jag återgå till min mattebok, och höra på Electric Banana Band för att få mattefiilis!

2 kommentarer:

  1. Ja tykär du borde lysna po matte matik istället. Han gör veldit inspirerande matematikmusik.

    SvaraRadera