måndag 16 november 2009

Mattebloggen

Jag måste bara säga att vi har världens normalaste klass. (typ 57% delar av klassen spökar på bilden) Och jag tycker synd om de som måste stå ut med vår torra inside-humor. Come to my tent!!

Påriktigt, jag har aldrig hållit ett finskaföredrag förut, och i morgon är det premiär! Jag brukar tycka om att hålla föredrag, men här går nog min gräns. Jag har övat och övat, men jag låter bara som en svensk turist som bara läser upp massa ord direkt från lexikonet (iklusive pauserna) Men Brazze kanske har extra tålamod med mig eftersom jag så flitigt suttit av alla finskastöd lektioner.

På onsdag ska jag avnjuta den enda (?) sovmorgonen på hela läseåret, ack ljuva sovmorrnar. Fast det bästa av allt blir ju nog endå på torsdagen, då vi ska sova över i Närpes, det kommer bli helt sjukt 8)

Jag blev helt nostalgisk just när Wheatus - Teenage Dirtbag dök upp på min Spotify-spellista. Det måste nog vara den gulligaste låten genom tiderna! Man får sån fiilis, jag måste ställa mej i sängen och gala för full hals.

Nu ska jag återgå till finskan, åååh jag kommer döö! Wish me good luck

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar