torsdag 14 januari 2010

nej nu blommar potatisen!


Jag har städat hela rummet!
Och för första gången sedan min syster var tonåring och jag låtsades vara den duktiga lillasystern i så hög grad min familj trodde jag hade ärft mommos städgener, tycker jag att det är riktigt hemtrevligt.
Ja, det gick så långt att jag i två sekunder helt seriöst funderade på att börja bädda sängen. Som tur var glömde jag bort de tankarna när jag inte hittade rätt sida på sängöverkastet och slängde det i en hög på golvet.
(För er som inte känner till mina städvanor kan jag berätta att varje gång jag plockat upp det värsta från golvet måste jag ropa på mina två sambos för att visa dem vad jag åstadkommit. Och de utbrister alltid: "WOW!! Hajja, va dukti du e!")

5 kommentarer:

  1. Mamma spanar in bilderna... det ser riktigt snyggt ut... Hanna du är bra!

    SvaraRadera
  2. tacktack, ja e ganska nöjd. trots att jag nästan fick dammförgiftning

    SvaraRadera
  3. Haha. Hur blev jag inblandad i dethär? Ida

    SvaraRadera
  4. jamen det var en stor del av mitt liv när du hadd råddigt rum och jag städa!

    SvaraRadera
  5. Sku jag ha vetat de sku ja ha kunna låta dig ha mera städat än jag lite oftare. Men jag minns nog den tiden då vi fundera om du hade mommo gener! De var tider det :) Ida

    SvaraRadera